Sunday, May 9, 2010

Nota rindu pada si tukang cuci jamban:episod 1

petang tadi tepat jam 7.00pm,gua melangkah riang sambil menyedut oksigen yang bersilih ganti merembes keluar karbon dioksida buat para tumbuhan yang sememangnya menantikan karbon dioksida dari mulut gua ini.

alangkah terkejut nya gua apabila adrenalin merembes impuls cuak*woi bodoh hujan la,cepat lari*,maka gua pun berhempas pulas melangkah lari dengan kadar kelajuan di jalan biasa selaju 100km/jam sahaja menuju ke kafe berdekatan.

setiba di kafe,gua lihak tiada siapa pun mahu memandang gua,walau sudah kali ketujuh gua lakukan pembedahan pelastik,silikon jangan cakaplah.tapi tak mengapa gua yakin mereka malu tapi mahu.

gua terus berjalan,gua lihat banyak gerai yang tutup,walhal besday gua kelmarin lepas bukan hari ni kalau nak kata public holiday pun.gua pun memilih untuk membeli makanan di kedai mamak,sebab itu sahaja yang bertakhta di hati buka.

setiba disana gua disambut mesra dengan manager kedai tersebut yang hanya berpakaian pagoda putih dan seluar hitambarangkali mahu goda gua agaknya sambil tersengeh2 macam kerang bosuk pabila melihat kekacakan gua.maka bait-bait puisi berikut pun terungkai oleh kami berdua selama 1:45 minit,renung-renungkan dan selamat beramal:

mamak S:dik mahu makan pe?

si kacak T:ermm...apa ada?

mamak S:semua ada kecuali tahi

si kacak T:*dalam hati*----> eh mamak ni baca belog wa ke?aish perasaan je ni....erm bagi saya nasi goreng ayam je lah

mamak S:ok,adik nak ayam goreng ke ayam tandoori ni?

si kacak T:err apa2 je lah,xkisah<-------- *time ni serius gua blurr*

mamak S: oh xkisah ek?,ok2 ayam tandoori ye?

si kacak T:ye<------masih blurr

di keheningan petang itu,tiba-tiba seoarang pekerja kedai yang juga mamak,berkata padaku sebuah kalimah cinta bukan noda:

mamak B:dik ayam tandoori rm4.50 tau

si kacak T:ye ok~ <------masih blurr

setelah 10 minit gua menjadi penunggu gunung raya nasi goreng,maka akhirnya siap juga:

mamak L:NASI GORENG AYAM TANDOORI SIAP !!!! *sambil melihat ke arah gua*

si kacak T:eh sape punya tu? <----- mula sedar . err saya punya ka ni bang?

mamak L: ye,semua rm7.70

si kacak T: ha? *dalam hati*-----> matila gua budget lari,adoi~

gua bayar dan belah dari situ sambil baca doa xnak datang lagi,eh ada ke doa ni?baru gua sedar rupanya tadi masa mula-mula tu dia suruh gua pilih ayam mana,gua ingat sama je harga dia,patot lah dia beriya suoh gua amik tandoori.adeh pening2 haha.

moral value: menabung amalam mulia *eh2 salah2*

lu pikir lah sendiri

cau




11 comments:

Frodo Baggins said...

menabung taik amalan mulia.
kuarkan sminggu sekali jer
x penat lu gosk jamban.

maka, silalah menabung taik dlm perut

sekian ....

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

frodo-bagus idea lu,tapi nanti bila gua nak withdraw mau x gua share ngan lu sikit?eh silap gua bagi semua sama lu?boleh?

buka bluetooth sekarang,gua nak send

sekian

.:sukasuki:. said...

gue suke cite2 u....blh wat gue gelak pagi2 buta ni...tenx yo...

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

eh thx sis,tapi nape gua xboleh buka blog lu?

jambancomel said...

pehal beb,ko pikir tang mana nih ..haha,duk pikir pasal tandas tah mana2 hak3..hebat ar ko,weh ayam tandoori mahal gler beb,aku dah penah kne cess..pdahal ayam gak bukan lembu...hehe

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

conbelly-haha ntah r gua pun xtahu gua pikir pe time tu

tau xpe kalau 7.70 bek gua tambah lagi rm3 beli dinner plate lagi sodap haha

Anonymous said...

hahahaha..
padan muka lu!

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

haha padan muka takamiang padan muka dia padan muka,cis !!! hshs

zac zirwan said...

ayam tandori..sdp tuh!!tp bau tandas tanak r..hehe

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

adeh mcm mana lu leh bau tandas beb?pelik2x

Mohd Shahrul Hafizi said...

Padan muka ko! Tu la angau kat aku lagi. Hahaha.