Monday, April 5, 2010

antara RAFIQIN DARWISY,JAMBAN COMEL dan JUSCO WANGSA MAJU


haish~*sambil mengeluh panjang*
tadi petang gua lepak kafe dekat central uni gua ni
pastu joha ym gua
katanya ngidam nak makan kfc
gua layan je la
sebab gua ngidam nak makan sizling
*pe jadah ngidam2 ni haha*
so ktowang lepak dekat JJ wangsa maju
baliknya aduh....
pakguard tahan gua
dia kata rambut gua panjang
mampos la kalau dia saman gua
dah lagi sehari gua nak balik kampung
story morry dua tiga daa
gua lepas,siap kamceng lak ngan pakcik tu
haha motip2 pakcik lu minat belog gua kah?
haha

pastu sampai bilik
gua blogwalking jap b4 mandi
and gua terjumpa "member" gua
haha nak tahu apa dia?
ni ha belog----> JAMBAN COMEL
sungguh gua xsangka ada juga yg joint industri
memartabatkan rumah syaitan ni
haha
bagus2 thumbs up bro~

pastu gua nampak dekat kebanyakkan belog
sibuk post pasal rafiqin
gua heran sapa tu
semalam yang gua tahu siti yg menang ABP
bukan rafiqin
pastu gua baca,owh mamat ni femes sbb dia kutuk arwah din beramboi

setelah membaca bnyak post di belog org lain
gua ada kesimpulan gua sendiri

cuba lihat caption dari fb beliau seperti di bawah ini:


mesti lu bengkek kan baca camtu
tapi kan gua pandang dari sudut lain
memang dia salah
tapi perhatikan,bila org wat salah
apa org tu akn dapat first?
MAKI HAMUN BERTUBI-TUBI KUASA HELLO KITTY KAN?
sedangkan bukan itu yang islam ajar

gua ingat lagi pesan ummi
kalau orang wat salah jangan terus hukum dia
xguna kalau terus hukum
islam menghukum bukan untuk membalas perbuatan itu
tapi untuk memberi kesedaran
tapi perhatikan komen2 di atas2 utk rafiqin camne
gua bukan nak sokong budak tu
tapi pikir lah
kes sama juga berlaku pada isu amani
tentang bagaimana melayu tersalah tafsir
mereka kecam kata amani hina bahasa melayu

tu la beb,kalau emosi kita pakai
habislah
akal lu nak simpan mana beb?
guna akal buang emosi
be rasional

gua doakan ALLAH cucuri rahmat ke atas arwah dan semoga rafiqin diberi hidayah
*gua bukan berlagak baik*

cau

11 comments:

mira ellyna said...

petang tadi pon wa update pasal bende nie gak kt blog..
smoga budak nie benar2 berubah,..

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

haha tau,gua baca dekat belog lu la td,thx beb insyaallah amin~

LORD ZARA 札拉 said...

ramai org invite gua join group budak ni~

eh, pehal lu asik tukar template?

Nurul_HaWa♥ said...

x cun la layout nie...
sehari bpe kali lu g tandas?
sme la ng bpe kali lu tukar layout blog lu nie kan.
hurm..~huhu

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

zara-haha gua demam layout

hawa-haha agakla mcm mana tau ni?intip ek?haha

Nurul_HaWa♥ said...

haha.gua tau la.
gua bnyk cable kt mahalah laki sne!!
hahah.gua pun ske tkr2 layout gak,tp mls.

hans said...

moga budak tu insaf

conbellydiobeterisme said...

bro thanks jalan2 kat blog gua siap promote ..hehe..welcome geng jamban@tandas@toilet..hehe

budak tu mmg patut kene flush lam tandas jek..hehe

violetless said...

hangin gak aku baca pasal dak ni..tak padan ngan kecik tapi takyah aa sampai bunuh2..

kash said...

gua suka cara lu nasehat ni....
=)..bagus2.

I n n z said...

rase nk wat award spesel kat kamu.
"blogger paling kerap tuka background"


cool kan ?