Saturday, February 27, 2010

Mangsa dan Pemangsa:Dosa dan Pahala

ketika gua sedang makan di kafe*sambil melihat tv,buletin utama*
ada sorang mat ni tetiba datang,tegur gua mintak nk duduk sebelah*sbb gua mkn sorang*
gua angguk kepala tanda setuju*dengan muka xikhlas + pelik*
muka dia mmg familiar dekat hostel gua
so gua teruskan tengok tv sal berita seorang kanak2 perempuan mati didera
tiba-tiba mamat tu tanya gua pasal berita tu*sekali lg hairan*
gua jawab la budak tu mati kena pukul ngn bf mak dia
mamat tu terkejut*sambil geleng2 kepala*
dah tiba-tiba,kawan2 mamat tu pulak datang
keliling meja gua*gua xsuka org ramai2 ni*
maka sekali lg gua disapa dan ditanya*ingat gua kaunter pertanyaan ka*
so gua jawab sekadar gua mampu
yang lain gua jawab xtau je
tapu gua suka idea mamat ni
dia kata dengan gua

"orang itu mmg salah tp xpayah la kita memaki hamun dia lagi,mungkin kita juga akan lebih teruk dari itu.doakan ALLAH ampunkan dosanya dan ...doakan ALLAH cucuri rahmat kepada mangsa"


gua angguk2*tapi kali ni gua senyum*
pastu dia nk belah tapi sempat lg dia nk soal gua
duk mana lah,kos ape la,tahun brape la
gua jawab je la sbb dia pun nampak ok*maksud gua dia bukan gay*
gua pun bukan gay ok!!!!!

hahahahaha

3 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

lu mmg rajin tukar layout.

ok, itu selingan.

beb!
aku setuju dgn pendapat bro tu~ walaupun hati sakit rasa nak membunuh. eh, dah confirm tempat~

check blog aku~

Moon BlooDy Spell said...

jgn terlalu mudah meletakkan hukum sesama kita..
kita semua sama

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

betul tu moon