Monday, January 18, 2010

dia SENYUM pada saya , kemudian dia PERGI

ISNIN 18TH JANUARY 2010,IIUM GOMBAK ,SELANGOR-iswadi idris sangat lah malas untuk bangun disebabkan kelasnya bermula hanya pada sebelah petang pada jam 2pm.

isnin---------->makan bersama "geng angklung" di econs cafe

lalu aku bangun pada jam 10am,kemudian buka blog baca blog buka fb dan wat status baru kemudian mandi dan bersiap.

isnin------------>kau kena renew buku manually sebab renew online dah habis

gigih pulak aku pergi library renew buku seketul demi seketul


*mesej emy*

aku:kamu di mana?
emy:orang baru habis kelas
aku:kau makan di econs kan?
emy:yup jap lg orang sampai
aku:ok

aku berjalan ke econs cafe sambil mata menilau cari awek cun tapi yang ada awek separa tak cun.haish~ *mengeluh*

sampai di kafe terus makan bersama emy sementara tunggu yang lain habis kelas.
hari ni kafe penuh dengan pergerakan ala2 UMNO dan PAS yang mahu meraih undi kami
maklum la pilihan raya U dah dekat
tapi kami malas nak layan
buang masa sebab they did nothing except POPULARITY
haish~
kat mana2 pun sama kan?

tepat jam 1.45pm aku gerak
mahu singgah masjid dulu sebelum ke kelas

dalam perjalanan,aku rasa macam mahu toleh ke kanan
dan aku nampak dia
dia yang bertudung labuh perlahan mengorak langkah ke kelas
dia juga perasan akn kehadiranku,lalu dia lemparkan sedikit senyuman
belum sempat aku membalas senyuman itu dia sudah menundukkan wajahnya

MASYA'ALLAH~

ALLAH HU AKBAR

tetiba hatiku terdetik akan sesuatu yang aku baca dahulu

"pabila seorang laki-laki dan perempuan saling berpandangan dan membalas senyuman,maka bermulalah maksiat diantara mereka"

terus hati ini mengucap syukur pada ilahi sebab menujukkan keagunganNYA padaku sebentar tadi

YA RABBI~

aku gembira juga sebab dia senyum walaupun sebentar
sebab dia tak pernah senyum pada lelaki
dia sangat menjaga perihalnya sebagai muslimah
dia ku kira wanita solehah yang tidak menghina kami
kami yang masih mencari jalan kami

masa untuk membaca CELL & MOLECULAR BIOLOGY

sayonara minna-san

6 comments:

|arieza| said...

amboi medicine ke? ke major biology?

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

x la tp biotechnology engineering

misz benida said...

ko curang!!!!

violetless said...

cik abg oi yang muda dari aku..add fb aku la...p kat aku nya page...

leh bergosip sakan lam tu..

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

benida-haha eh aku ada kosong lg dua.ko mahu?

unggu-haha motif ko ajak ak gosip?haha

cikmemy said...

erk?sape yg tersenyum?cik pipi kah?