Wednesday, April 8, 2009

-hANya-


salam

pg ni tpat kul 8.30pg ak ke klinik

dlm perjalanan

ak terserempak dgn Q

dia sempat melambai padaku

ak membalasnya dgn senyuman

kemudian tiba lah ak di LAB

ak ke sini utk menjalani ujian darah yg ke-3

the last test i guess

to determine

sama ada ak ni ada talasemia ke x

hopefully x

huhuhuhuhu

pg ni bila ak sampai kat lab tu

ada seorang makcik ngan anaknya

makcik tu wat ujian darah gak

umur dia 73 tahun kalau xsilap

redup ja muka dia ak tngok

tetiba abg tu memanggil makcik tu duduk di kerusi biru tu

dia nak amik darah

ku renung wajah makcik tu

teringat lak mak ak kat kg

huhuhu

semasa darah makcik tu di ambil

ku lihat air mata nya jatuh di pipi sayu

mungkin dia rasa sakit kot waktu doktor cucuk jarum

ak rasa sngat kasihan kat dia

makcik tu juga merenung ak kembali

seolah tahu isi hatiku

sabarlah makcik

Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

kemudian tibalah giliran aku

today test called "HB test"

to detect either i'am affected or not

by TELESEMIA

jarum kali ni lebih besar

i guess dlm 0.5-0.7mm

little big sakitlah

and abg tu lak sambil cucuk and amik darah aku

sambil menyembang dengan kawan dia

bertambah sakit la coz carum tu bergoyang2

"hallo ko tengah amik darah ak ni"

hatiku menjerit

huhuhu

and as usuall 1 week br tau result

pray for me

hope xda pape la

tadi kat bilik sambil study math

ak dengar lah lagu mamat exist jap

titled "untukmu ibu"

tetiba

setelah sekian lamanya

air mataku jatuh berderai

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ak rasa sedih sekali

~ya Allah apakah engkau mahu mengujiku?~

6 comments:

emy said...

moga2 ujian drh tue -ve

eh aku seriau ko citer jarum2 nie..

aku fobia jarom2 n darah nie

TeNgKu JoHaRi said...

tq emy
insyaallah
seriau?fobia?
tu la kan alhamdulillah la ak ni x lak rasa camtu
kalu x xtau la cmna ak skrang
huhu.

keTiDaks3mPurNaAn_Luna said...

moga2 ta de talasemia..

aku tak wat lagi talasemia test..

muka ko pagi tu cam tak kenal aku uu..

hahahaha!

aYuNi said...

waaaaa... amek darah lagi..
moge anda bebas dr talasemia ya!
g amek fon n cl ur mum rite now la bro.. (:

~dRaMa_QuEeN~ said...

every thing will be ok..
dun worry..
i pray for u always..

TeNgKu JoHaRi said...

to q:
tq better g wat skang.takut jd mcm ak.ak dulu pun xsangka ak ad talesemia.doktor kata ramai org xtau diaorang ada sampai la symptom2 dia terjadi.huhu.sorry gak pg tu ak xbrapa ad mood.huhu

to ayuni:
insyaallah.tq doakan.mak?hmmmmm xkot xnak dia risau

to fatiqah:
tq for d pray
may ALLAH bless u for ur kindness