Tuesday, February 9, 2010

orang melayu dah tak macam orang melayu

"mega mendung di angkasa,
hembusan bayu kini terasa..."

can anybody guess which song it is?

sambil merenung ke luar jendela seperti biasa
aku mula terfikir
mengapakah aku bukan pada kebiasaan?
mengapakah aku hanya statik pada sebelah yang lain?
kadang-kadang semua ini mengecewakan
tapi is it worth it then?hmm....

by today kawan aku itu telah memulakan rawatannya
*if u read this,then i wish u all the best dear~
memulakan kehidupan yang sepi dari manusia sekeliling
if i were u,i cant imagine how's life gonna be hard on me
eh no no i xsuka imagine to be another person
because i cant never picture the best situation as u r
hmm u know better how ot feel

hidup memang sukar kan?
i remember one of ella song title "standing in the eye of the world"
can u sing this?

semua manusia ingin berjaya~,tapi tak semua miliki tuah~


even though nothing to do with tuah
but it seem to be so as i observe it well sometime
dont u think so?


aku mahu cepat dewasa
aku mahu mencapai apa yang aku impikan
tapi in the other side
i'm running out of time
how sad life can be rite

i want to be strong
and i really go strong
but u never actually strong enough,never
u can lie to urself
but can u lie to the situation?

mahu atau tidak
saya harus berjalan lagi
tapi saya tertanya-tanya
adakah saya akan jatuh nanti?

kalau kesedihan itu teman ku untuk hayat ku
kenapa tidak?
selagi kesedihan itu ada selagi itu wujud kesedaran

*off to bathroom with tear coming out non-stop
i'm not crying but my heart tear out

8 comments:

zaCk zaYana said...

lagu!!
keroncong hujan by adibah noor..
love that song so much...

melayu kan aku wady??
;P

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

z-sangat bijak dirimu,akhirnya ko sudah menunjukkan blogmu hehe

zaCk zaYana said...

hahaha,...haruslah...
eyh..ade je selame nie..wee~~

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

haha yeke tp ko mana pernah komen haha

zaCk zaYana said...

haha...aku slalu je lalu lalang sini...hehe..snyum sendiri..lalala

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

owh ye?thx sbb lalu

Scarred Soul said...

aku baca...

lalu aku tak tahu nak kata apa.

tak terkata.

Terima kasih kawan untuk ingatan kau terhadap aku.

(^_^)

You too, all the best.

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

welcome timah, i did nothing beside this ordinary thing only