Friday, October 16, 2009

-HILANG-

salam
mari mula belajar ttg kisah ku dari semalam
semalam ifa ajak ak teman dia makan kat HS
so ak pun g la,order NASI GORENG LAKNA
tapi
ak rasa mcm NASI MKN NGAN SAYUR BANJIR ja
then ak bergegas pulang utk menyiapkan report LAB FLUID ak
tp malangnya otak ak mengalami kecelaruan melampau
tatkala melihat segala mak nenek punya FORMULA
namun ku gigih berusaha juga
tetiba perut ak melalak lagu PCD---->"hush-hush"
menandakan ak sngat lapar~
maka ak pun menyarung seluar pendek ku berwarna merah dan menuju ke kiosk
dgn pantas ak mengambil NIPS dan juga keropok JACK n JILL
dan terus pulang ke bilik
habis makan mata mgantok pulak
rest sekejap tp smpai kul 1am
REPORT??????
Argghhh~ tension...
lalu ak mesej zam dgn segera
"zam mana ko?dah siap report belum?"
zam membalas"dtg bilik ariff"
ALAMAK malasnya ak nak menapak ke sana
ak di blok J dan ariff di blok E LVL 4 OK!!!
tapi dek kerna ak xsiap lg rport maka ak pun mula mendaki
sampai juga di bilik ariff
sampai2...wah diaowang dah siap bnyak dah hehehe
berkebil2 mata ak melihat
terus xngantok~
ngee~
maka operasi bermula,editing each part
tepat jam 3.4o am
something HAPPEN~
---->zam dah laloq nak tido,ariff masih gigih mencari simbol utk formula,
anas rest jap dgn ngok KAMEN RIDER,
dan ak?? oh tidakk~
ak masih belum habis exp 1 lg walhal org lain dah ke exp 2
huhuhu~
tepat jam 5.30am
ariff bngun menyiapkan makanan utk SAHUR nya
tapi....bila dia makan...dia terdengar azan
huhu terus xjd posa....dah jd breakfast pulak
dan kami semua pulang ke sarang masing2 tepat jam 6 am
solat dan tidur sbentar
bangun semula jam 8am utk menyiapkan sisa report
AKHIRNYA habis juga pada jam 12pm
then tido lg sbb ngantok~
kmudian bergegas solat jumaat
lepas habis solat cari kasut nk g kelas
dan alangkah TERKEJUTNYA AKU
KASUT AK HILANG
KASUT KESAYANGAN PULAK TU
mula2 rasa sedih sngat~
nasib baik irwan ada,dia hntarkan ak pulang
dia juga nasihatkan ak jgn amik selipar org lain
biar ak malu jln berkaki ayam tp jgn susahkan org lain
thx irwan~
tp d waktu kelas lab td ak sngat HAPPY
seolah2 tiada apa yg berlaku
dan ak faham ALLAH sedang mengujiku
dan ak nekad tidak akn mendoakan keburukkan pada org yg ambil kasut ak
dan ak halalkannya
insyaALLAH
ak redha.....
waktu ak pulang td ak ras ak dah dapat"hidayah" dari ALLAH
DAN semoga ak akn menjadi orang2 yg redha pada jalanNYA
INSYA'ALLAH
Aminn~

12 comments:

Luna said...

semoga kau dapat balik kasut ko~

Haih~ kasut busuk wady pun ada orang nak ;p

Takamine Kyomaro said...

ngeng~ ko q hehehe
ak dh xbharap dah nk jumpa kasut tu
oiii~ kasut ak wangi ok
huhu

aYuNi said...

kasut yang hilang mgkn akan diganti dgn kasut yang baru.. :)sedekah kan dgn org yang amek eh..
tetbe je rsa wady neh baek..ngahaha~:P

Takamine Kyomaro said...

hahahaha ayu ni....jahat ke wady?hu~

Luna said...

kau spesis apa wady?
Suka cium kasut senirik ek? ;p

hikari said...

aminn~~

ooohh..ak kagom ko balek bkaki ayam..heheh..bagoss22

aYuNi said...

haha~ baek2.. tapi baru terpancar dgn lebih kebaikan 2..hehe~

SYAZANA RUSDIN said...

amiin.. hehe.
lucu la ko ni wadi, warna sluar pn mention. haha! warna ksut x mention.. mane la taw, aku tjmpa ksut ko tu tibe2.. haha!

p/s: btul3..terima ujian u dgn redha, ada hikmah di sebalik kejadian (^_^)

SYAZANA RUSDIN said...

amiin.. hehe.
lucu la ko ni wadi, warna sluar pn mention. haha! warna ksut x mention.. mane la taw, aku tjmpa ksut ko tu tibe2.. haha!

p/s: btul3..terima ujian u dgn redha, ada hikmah di sebalik kejadian (^_^)

Mama Danish said...

xpela wady..dh trsurat kasut tuh brtahan jap je ngan wady..mgkn ade hikmah tuh..doakan je kasut tu bahagia ngan tuan baru.nanti ade rezeki bli kasut laen ye deq..

Takamine Kyomaro said...

q-ak speseie mamalia chumel wakaka

hikari-kagom mmg kagom tp malu waaaa ak je yg tau hehe

ayu-hahaha cahay nya sudah smpai tu yg tpancar je tu kiki

nana-hahaha kasut ak warna hijau putih la

mama danish-thx akak,tp kalu akk nk blanja pun boley hahaha

Luna said...

Aku kata kita sama spesis bab ponteng kelas.. Kau jgn salah faham.. Bab comel tu, aku je.

Hahahaha!